Thursday, July 14, 2011

East Coast Roadtrip vol1

Siit ta siis tuleb. Minu pisike reisikirjeldus piltidega. Varuge palju aega, kui huvi pakub! :)
2.päev - NEW YORK (laupäev 2.juuli 2011)
Sõitsime rongiga meie Motelist New Jersyst tund aega New Yorki kindlat plaani veel omamata. Rongijaamast tänavale astudes hüppas mingi kutt ligi ja hakkas uurima, et mis meil siin plaanis on ja kuhu minek. Kuna me teadsime ainult kindlaid kohti, mida näha tahame, siis oskasime ainult nende põhjal talle vastata. Siis pakkus ta meile kahepäevast piletit NY tuuribussile - tuurigiidiga ning võimalus iga kell maha ja uuesti peale hüpata seal, kus ise tahame.
Ning kuna meie tuuripilet oli kahepäevane ning sõitis läbi kõikidest NY linnaosadest, saime odavalt tervele linnale pilgu peale visatud. Marsruut nägi välja selline:

Panimegi siis enda jaoks plaani paika, et kõigepealt teeme tervele NY ringi peale ning siis otsustame, kus maha hüppame ja mida homme teeme. Nii tutvusimegi Midtowniga, Lower East Sidega, Little Italyga, Chinatowniga, Chelseaga, Upper East Sidega, Upper West Sidega ning Harlemiga. Ära sai nähtud kõik tuntumad hooned; majad, kus erinevad kuulsused elavad või koolis on käinud ning mõned tuntud kohad erinevatest filmidest:
 Empire State Building

Selle hoone kell on suurem kui Big Beni kell Londonis
 Hästi palju võis igal pool näha, kuidas inimesed suhtuvad uute seadusesse, mis lubab samasoolistel abiellu astuda.
 National Museum of American Indian.
Ameerika Indiaanlaste muuseum
 Wall Street
 Hiinalinn
 Baar, kus filmiti Kole Koiott.
 Selles majas elavad Catherine Zeta-Jones ja Michael Douglas
 Selle keskkooli lõpetas Vin Diesel koos oma kaksikvennaga.
 Harlemi turg
 Central Park - kõige suurem ja tuntum avalik park New Yorkis. 3.41 ruutkilomeetrit.
 Sellised sildid pannakse välja, kui hakatakase midagi filmima. Hetkel on siis tegemist noortesarjaga "Gossip Girl", mis on Eestis tuntud kui "Kõmutüdrukud".
Central Park
 Sild, mida võib näha filmis "Ämblikmees 3"
 Hüpe Central Parkis.
 Sild, mida võib näha filmi "Üksinda kodus 2" lõpus
Brooklyni sild,  kus võivad ainult autod sõita.
Tüüp lihtsalt tantsis keset parki kõrvaklapid peas ja rulluisud jalas.

Meie Uptown Tuuri giidiks oli mingi kutt, kes uuris kust me pärit oleme. Ning kui kuulis, et ma olen Eestist sattus ta totaalselt vaimustusse. Hakkas rääkima, et on mu riigis käinud ja ta täielikult armastab seda riiki. Ja siis demonstreeris oma eesti keele oskust, mis piirdus sõnaga "Tere!". Ja siis niisama hakkas uurima, kust ma sealt pärit olen ja mida ma siin teen ja kuidas mulle meeldib ja kuna ma tagasi lähen ja siis kui vastasin, et 6 kuu pärast, siis ütles, et nii kahju, et eestlased on nii ilusad ja toredad inimesed ja meid võiks Ameerikas ikka rohkem olla. Siis mingi aeg hakkas pakkuma kui vana ma olen, väites, et ma näen nii noor välja, et üle 17-aasta ikka ei ole. Ja kui ma talle oma tegeliku vanuse avaldasin, siis oli küll šokis, et ei saa olla.. et üldse ei näe oma vanusele vastav välja. Minu jaoks oli aga üllatav, et keegi Eestist palju teab ja sellest nii vaimustuses kohe on :)
Õhtust sõime "Applebee's", mis on pubi sarnane koht. Siis aga tagasi New Jersey'sse ja tuttu.

3.päev - NEW YORK (pühapäev 3.juuli 2011)
Hommikul oli meile muidugi ebameeldivaks üllatuseks vägagi vihmane ilm, siiski selle tõttu me oma tripi pooleli ei jätnud. Jällegi rongiga New Yorki ning meie "Hop on, Hop off" bussi peale. Seekord sõitsime punkti, kust saab Liberty Island'le minna, et Vabadussammast lähedalt näha. Koos audiotuuriga maksime 21 dollarit. Võimalus on ka samba sisse minna, aga selleks peab juba hommikul vara internetis piletid broneerima. Nii saime siis ainult samba ümber jalutada:

Praami pealt tehtud pilt.
 Christine - sakslannast Au Pari, kes elab minust kaks maja eemal. Minu üks reisikaaslastest.

Anne ja Christinega.

Saarelt naastes jalutasime paigani, kus 10 aastat tagasi seisid veel kaksiktornid. Nüüdseks käib seal suur ehitustöö uute tornide püstipanekuks:

Selle läheduses on ka muuseumi taoline koht, kus näeb pildiliselt, mis sellel päeval juhtus ning esimesed tunnid on lahti kirjutatud. Samuti on seal ka plaan, kuidas uus ehitus välja nägema hakkab ning tükikene rauda kaksiktornidest, samuti ka ühe hukkunud politseiniku kingad, müts, isikutunnistus ja rahakott:
 11. septembri mälestus muuseumi ja World Trade Center taastamise plaan.
Rauatükk kaksiktornidest.
 2012 aastal peaks plaani järgi see paik niimoodi välja nägema
 Ülem Gerard A. Barbara kingad, müts, rahakott, isikutunnistus/töötõend ja välgumihkel.
Austuse lipp - Sellel lipul on kõik nimed, kes said surma terroriaktis.

Hiljem tegime oma bussiga Õhtu tuuri, kus põhimõtteliselt nägime samu kohti, mis eelmisel päeval, kuid lisaks natukene ka Brooklyni linnaosa. See lõppes natukene enne kümmet, seega jõudsime oma motelli jällegi hilja. Kiirelt pesus ja magama kuna hommikul algas teekond Bostoni poole.

4.päev - BOSTON (esmaspäev 4.juuli 2011)
Hommikul vara äratus ning Bostoni poole teele - 4 tundi sõitu. 4. juuli on Ameerika Ühendriikide Iseseisvuspäev, seega võis linna peal kohata igasuguseid erinevaid ja lahedaid tegelasi, kes olid vastavalt lipuvärvidele riietunud. Bostonisse jõudes otsisime kõige pealt autole parkimiskoha ning kuna iseseisvuspäeval isegi politseinikud ei tee oma tööd korralikult, siis saime loa tänavale parkida, kuid hommikul kella 6 paiku peaks see sealt läinud olema. Siis aga registreerisime oma "ülivingesse" hostelisse - üle 30 kraadise soojaga puudus meil konditsioneer, aknaid ka ei julgenud lahti teha, kuna madalama maja katus oli täpselt meie akna all ning igaüks oleks võinud vabalt sisseronida, samuti töötasid seal ka mingisugused masinad, mis tegid terve öö läbi jubedat häält. Siis aga läksime linna peale jalutama ja uurima, kuidas inimesed tähistavad. Enamus olid kogunenud CharlesRiver Basin jõe äärde või peale, mis oli ka ürituse toimumispaigaks:

Taustaks siis eelmainitud jõgi, Harvardi sild ning natukene Bostonit.

Istusime natukene jõe ääres, aga siis otsustasime, et oma päeva niimoodi raisku lasta on suht mõttetu ning võtsime teekonna ette Harvardi ülikooli juurde, mis on vanim kõrgharidust andev instituut USAs ning peaks maailmas suhteliselt tuntud olema kõigile:
 Tee peal kohatud patrioot :)

John Harvard'i kuju
 See kirik on ehitatud tänulikus mälestuses Harvardi meestele, kes hukkusid Esimeses Maailmasõjas.
Harvardi Ülikooli raamatkogu on üks viiest maailma suurimast raamatukogust ning selles on üle 15 miljoni teose.

Pärast seda jalutasime tagasi jõe äärde ning valisime endale istumiskohad, kust saaks ilutulestikku vaadata. Alguses oli päris hea istuda, kuna sellest jalutuskäigust olid meil kõigil jalad villis, kuid pika murul istumise peale jääb pepu ka kangeks.. nii me siis vahelduva eduga sirutasime end ning lihtsalt olime üle kahe tunni ja rääkisime juttu. 23.30 oli ilutulestiku aeg, siis aga selgus, et täpselt meie vaatele jäi ette üks puu, seega pildid kuigi head ei ole, aga ehk natukenegi midagi:

Selle eest oli see aga ilusamaid ilutulestikke, mida mina näinud olen :)
Pärast seda üritasime rahvavoolus kuidagi hosteli poole minna, et saaks kiirelt magama ära.

5.päev - BOSTON (teisipäev 5.juuli 2011)
Hommikul siis pesemas, hommikusöök ning teist linna poolt avastama. Meie teekond viis esmalt parki "Public Garden", sealt edasi City Halli, siis aga tahtsime minna ühe Bostoni kuulsama vaatamisväärsuse juurde, milleks on TeaPartyShip ehk siis üüratult suur laev, mis peaks siis restorani või baari moodi midagi olema.. kohale jõudes, aga ei näinud kuskil mingit laeva. Läksime Lastemuuseumisse sisse ja uurisime, siis ütlesid, et see põles maha, ehitati uuesti üles ja põles uuesti maha ja uuesti ehitati üles ja uuesti põles maha ja nüüd peaks järgmisel aastal uus valmis saama. Olime suhteliselt pettunud, et laeva ei näinud.
 Bostoni raamatukogu

Public Garden
 Georg Washingtoni pronksist kuju Public Garden pargis
 Vaade Public Gardenile ja Bostonile
Boston City Hall

Tagasi jalutades sattusime aga peale hästi lahedatele mustanahalistele tänavatantsijatele, kes korraldasid seal ikka mõnusa show ning tegid igasugust nalja enda nahavärvi ja olemuse üle, samas rääkisid ka hästi palju tarka ja kasulikku juttu:

Vaadake neid jalgu!!!!

Siis aga jõudsime suveniiri turule, kus oli igasuguseid erinevaid asju võimalik osta. Edasi jalutasime tagasi sinna Public Gardeni juurde, kus on lasteraamatust kuulus Duckling Sculpture:

Siis aga valmistusime minema pesapalli mängule: Boston Red Sox vs Toronto Blue Jays. Nad mängisid Fenway Park väljakul, mis on vanim meistriliiga kasutusel olevatest staadionitest. Mängu algus oli minu jaoks igav, kuna mitte midagi ei toimunud (st keegi ei löönud pallile pihta ega pääsenud jooksma) ja ega ma reeglitest ka midagi ei tea. Lõpuks siis tegi Bostoni meeskond 4ndas ringis kaks kodujooksu ning juhtisid mõned ringid, lõpuks õnnestus ka neil kolmas jooks teha, mis päästis neid kuna viimases voorus tegi Toronto kaks kodujooksu. Emotsioonid olid ikka tulihingelistel fännidel totaalselt laes ja see feeling seal oli mõnus:

Sellise laheda mütsikese seest saime jäätist süüa ning mütsi mälestuseks jätta :)

Pärast aga jällegi tagasi oma hostelisse ning magama, sest järgmine päev ootas meid ees sõit Philadelphiasse.

Järgneva päeva seiklustest kirjutan juba homme! :)